Onderhoudsklas

Wat na het behalen van het nationaal brevet “Gedrag en gehoorzaamheid”? Stoppen met de hondenschool is een optie, wij hebben echter een 15 tal jaren geleden de “Onderhoudsklas” opgericht voor begeleiders die nog wat bezig wilden blijven zonder STRESS en zenuwen.

WAT IS DE BEDOELING?

Plezier van de hond komt op de eerste plaats
Aan de begeleider wordt ook gedacht, alles zonder druk, alles mag niets moet. Wij blijven oefenen met de hond en houden deze zo alert, de honden blijven op een speelse manier in contact met hun soortgenoten zonder enige vorm van agressie.

WIE IS WELKOM IN DE ONDERHOUDSKLAS?

In de eerste plaats ieder duo dat geslaagd is in het nationaal brevet “Gedrag en gehoorzaamheid”, vervolgens zijn alle begeleiders welkom waarvan de hond na de brevet-klas zonder leiband (dus los kan werken). Dit wil zeggen dat de hond altijd zal gehoorzamen op het “zit voor” bevel als hij zich verwijderd heeft van zijn baasje. Graag apporteren is een pluspunt.

WAT DOEN WIJ IN DE KLAS?

De traditionele opwarming. Variaties van al de oefeningen van het brevet worden herhaald en indien nodig bijgeschaafd, uiteraard worden er eveneens nog vele nieuwe oefening aangeleerd. Iedere hond die bij een bepaalde oefening problemen heeft wordt individueel begeleid en dit zonder tijdsdruk op begeleider en hond. In de les ligt de klemtoon op het plezier van de hond en natuurlijk ook van zijn baas, wij doen dus veel apporteer-oefeningen.

INTERESSE?

Kom eens langs voor een praatje en kom zelf eens kijken wat we doen en breng liefst Uw hond mee. Wij trainen woensdag van 20 tot 21 uur en zaterdag van 16 tot17 uur op het pleintje achter de kantine.

Begeleiders die nu nog geen lid zijn van onze hondenschool zijn natuurlijk ook welkom.

Meer info: info@hondenschool.be

Woensdag

20u00 - 21u00

Zaterdag

16u00 - 17u00

Initiatie & Prépuppy’s

Voorkomen is zoveel malen beter en makkelijker dan genezen. Zeker bij de opvoeding van je hond!

Gehoorzaamheid

Deze cursus heeft maar 1 doel, namelijk ervoor zorgen dat uw hond geen last is voor ons, dat wij geen last zijn voor uw hond en dat de hond en zijn…

Jacht – Retrievers

Als je de gelukkige bezitter bent van een Retriever is er in de Hasseltse Hondenschool een opleiding enkel voor deze groep.