Agility

Agility is een hondensport waarbij de hond zo snel en behendig mogelijk een hindernissenparcours aflegt. Vergelijkbaar met jumping bij de paardensport.

Het parcours omvat een aantal hindernissen die de hond moet nemen, geleid door zijn begeleider. Dit in een minimum van tijd, op de juiste wijze en in een bepaalde volgorde.

De hindernissen doen beroep op zowel de snelheid als het atletisch vermogen van de hond en zijn/haar begeleider.

Deze behendigheidssport start vaak als een vrijetijdsbesteding, maar eens de microben aanslaan wordt het een echt passie.

Durf, doorzettingsvermogen en een goede conditie van zowel hond als begeleider zijn de pijlers van deze discipline.

Contactpersonen:

info@hondenschool.be

Nieuwe honden starten alleen op zaterdag – Leeftijd vanaf 5 maanden

Beginners:

11u00 - 12u00

Brevet:

19u00 - 20u00

Gevorderden:

12u00 - 13u00

Initiatie & Prépuppy’s

Voorkomen is zoveel malen beter en makkelijker dan genezen. Zeker bij de opvoeding van je hond!

Gehoorzaamheid

Deze cursus heeft maar 1 doel, namelijk ervoor zorgen dat uw hond geen last is voor ons, dat wij geen last zijn voor uw hond en dat de hond en zijn…

Jacht – Retrievers

Als je de gelukkige bezitter bent van een Retriever is er in de Hasseltse Hondenschool een opleiding enkel voor deze groep.